Monday, December 12, 2011

کرکس غول‌پیکر در تهران به دام افتاد



جام جم آنلاین: ورود یک قطعه کرکس به حیاط خانه‌ای در شرق تهران موجب وحشت ساکنان شد و ماموران آتش‌نشانی با عزیمت به محل، این حیوان را به دام انداختند.




به گزارش «جام‌جم»، روز گذشته فردی در تماس با ماموران آتش‌نشانی در حالی که بشدت مضطرب و نگران بود، خبر داد یک قطعه کرکس غول‌پیکر وارد حیاط خانه شده و آنها از ترس جرات بیرون آمدن از خانه را ندارند.


به دنبال این تماس، ماموران ایستگاه ۷۱ با حضور در محل ، مشاهده کردند، این کرکس بزرگ در حیاط خانه‌ای در خیابان گلبرگ فرود آمده است.


علی خلیقی، فرمانده آتش‌نشانان در این باره گفت: کرکس غول‌پیکر که بشدت گرسنه بود، در گوشه‌ای از حیاط خانه با فریادهای گوشخراش مانع از خروج ساکنان شده بود.


وی افزود: ماموران با استفاده از تجهیزات ایمنی این پرنده را به دام انداخته و آن را به ماموران محیط زیست در پارک پردیسان تحویل دادند.


در چند ماه اخیر، حیوانات مختلفی از جمله عقاب، روباه، جغد و مار در شهر تهران وارد خانه‌های مردم شده که با حضور بموقع آتش‌نشان‌ها این حیوانات صید و تحویل محیط زیست شده‌اند.


یکی از دلایل ورود حیوانات به کلانشهر تهران، کمبود غذاست و آنها از شدت گرسنگی وارد مناطق مسکونی می‌شوند.


سازمان آتش‌نشانی از مردم خواست در صورت مشاهده حیوانات در محل سکونتشان، از نزدیک شدن به این حیوانات خودداری و موضوع را به مرکز ۱۲۵ آتش‌نشانی گزارش کنند.






No comments:

Post a Comment