Saturday, September 24, 2011

فید یا (خوراک یاب) آر ِاس ِاس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

فید یا (خوراک یاب) آر ِاس ِاس چیست و چه کاربردهایی دارد؟ -RSS


فید یا (خوراک یاب) آر ِاس ِاس چیست و چه کاربردهایی دارد؟


آر اِس اِس مخفف “Really Simple Syndication “ در زبان انگلیسی است. فید یا خوراک یاب آر اس اس، وسیله ای بسیار موثر در تحویل دادن، یا رساندن محتوای دائماً در حال تغییر تارنمای های اینترنتی به کاربرانی است که از این سرویس رایگان استفاده می کنند.


استفاده از (فید آر اس اس) چه مزیتهایی دارد؟


آر اس اس استفاده از تارنماها و اینترنت را، برای کاربرانی که دائماً از آنها استفاده می کنند بسیار راحت می کند. شاید شما به عنوان یک کاربر اینترنتی، روزانه از چند تارنمای مورد علاقه تان دیدن کنید. برای دریافت آخرین اطلاعات و داده ها، ناچار هستید جداگانه به یکا یک تارنماهای مورد علاقه خود سر بزنید. این روندی وقت گیر است. گاهی هم به علت سرعت کم اینترنت در برخی از کشورها، کار جستجو و کسب اطلاعات بر روی شبکه جهانی اینترنت تا حدی دشواتر میشود. برای استفاده از برخی تارنماها، لازم است کاربران اطلاعات شخصی خود را، یا آدرس ایمیل شان را در آن سایت ثبت کنند، و اصطلاحاً آبونمان نامه های آگاهی رسانی این تارنماها را بپذیرند. گفتنی است شمار تارنماهایی که خدمات آر اس اس را در اختیار کاربران خود قرار میدهند هر روز افزایش می یابد. شماری از تارنماهای مطرح بین المللی، از جمله بخش های خبری جستجوگرهای اینترنتی مانند یاهو، از آر اس اس استفاده می کنند.


برای استفاده از “آر اس اس” یا “گرد آورنده اخبار” (NEWS AGRREGATOR) چه باید کرد؟


گفتنی است “فید ریدرها” یا “گردآورنده های اخبار” خوراک های آر اس اس مورد علاقه تان را بطور خودکار برای شما جمع آوری می کنند و آنها را در صفحه اینترنتی که از استفاده می کنید، در اختیار شما قرار میدهند. این روزها، شمار زیادی گرد آورنده اخبار، برای استفاده کاربرانی که از سیستم عامل های گوناگون ویندوز و یا مک استفاده می کنند، وجود دارد. برای نمونه “AmphetaDesk” برای سیستم های عامل ویندوز، مک، و لینوکس طراحی شده است. صفحات دیگری مانند “My Yahoo” و “Google Reader” نیز از این دست هستند.


با استفاده از این نرم افزارها میتوانید، صفحه اینترنتی رایانه خود را به یکی از قدرتمندترین ابزار ممکن برای گرد آوری آسان اطلاعات مورد علاقه تان مجهز کنید. بیشتر تارنما ها امروزه به فید یا خوراک رسانی آر اس اس مجهزند. همچنین لازم به یادآوری است که مرورگرهای جدیدی مانند فایرفاکس، گوگل کروم ، و اینترنت اکسپلورر مجهز به تکنولوژی آر اس اس هستند. شما میتوانید در صورت استفاده از این مرورگرها، تنها با نام بردن فید های گوناگون، بطور خودکار تازه ترین فیدها یا اطلاعات مورد علاقه خود را از تارنماهای گوناگون دریافت کنید.


برای دریافت آخرین نوشتارهای بلاگ فارسی وزارت امور خارجه آمریکا، و دیگر مطالب ارزنده تارنمای دیجیتال برنامه های اطلاعات بین المللی این وزارتخانه لازم نیست هر روز از تارنماهای گوناگون آن دیدن کنید. شما میتوانید با کلیک کردن لینک آر اس اس ما در مرورگرتان، آخرین اطلاعات این تارنماها را بطور خودکار دریافت کنید.


آر اس اس تارنمای دیجیتال برنامه های اطلاعات بین المللی وزارت امور خارجه آمریکا:


http://iipdigital.usembassy.gov/feeds/persian/article.rss


آر اس اس بلاگ فارسی وزارت امور خارجه آمریکا:


http://blogs.usembassy.gov/persian/feed



Google Groups
اشتراك در hosseinesmaeili1
:نشانی پست الکترونیک
بازدید از این گروه

No comments:

Post a Comment