Wednesday, September 21, 2011

دکمه Subscribe و Top Stories وtickerودر فیس‌بوک، آنچه که انتظارش را داشتید

شبکه اجتماعی محبوب و شناخته شده فیس‌بوک که تعداد کاربران آن از مرز 750 میلیون نفر نیز گذشته است، به تازگی خبر از امکانات جدید خود داده که به زودی بر روی حساب‌های کاربری فعال شود. این قابلیت، دکمه اشتراک (Subscribe) برای اطلاع‌ از آخرین آپدیت‌ها است که در کنار دکمه‌هایی همانند پوک (Poke) و اضافه کردن دوستان، در بالای صحفه اضافه می‌شود.




با این دکمه می‌توانید بدون اینکه درخواست دوستی به شخصی بدهید، از آپدیت‌های حساب کاربری آن در بخش‌های مختلف آگاه شوید و همانند سرویس توییتر، افراد مختلف را دنبال کنید.این ویژگی می‌تواند برای بسیاری از افراد مفید و جالب توجه باشد زیرا برخی از افراد تمایلی ندارند که درخواست دوستی را ارسال کنند و با آمدن این دکمه می‌توانند بدون انجام این کار، از وضعیت حساب کاربری شخص مورد نظر آگاه شوند.
این تغییرات جدید و اضافه شدن دکمه‌ اشتراک که به زودی شاهد ظاهر شدن آن در پروفایل کاربران خواهیم بود، دارای تنظیماتی است و با توجه به نیازهای کاربر قابل تغییر است. کسانی که جزو دوستان شخص مورد نظر هستند می‌توانند فقط بخش خاصی از آپدیت‌های پروفایل فرد مورد نظر را دنبال کنند و سایر افراد نیز با توجه به دسترسی‌های داده شده این امکان را خواهند داشت که تمامی یا بخشی از آپدیت‌های افراد مختلف را مشاهده کنند. نظر شما در رابطه با این قابلیت جدید فیس‌بوک چیست؟ آن را با ما در میان بگذارید.


فیس‌بوک در آخرین تغییرات خود که چند ساعت پیش آن‌ها را معرفی کرد، دو ویژگی جدید را به سرویس خود اضافه کرده است. ویژگی اول که Top Stories نام دارد، به بخش News Feed اضافه می‌شود تا از این‌پس به‌جای لیستی که بر اساس تاریخ برای شما ترتیب می‌شد، اتفاقات رخ داده در بین دوستان خود را بر اساس اهمیت، بیشترین لایک و یا کامنت مشاهده نمایید. این موضوع به‌خصوص برای زمان‌هایی که بعد از چند روز به فیسبوکمراجعه می‌کنید، بسیاری کاربردی خواهد بود و باعث می‌شود خبر مهمی را از دست ندهید.







ما امکان دوم با نام Ticker معرفی شده است. این به‌روز رسانی در واقع نسخه آپدیت شده بخش News Feed فیس‌بوک است که با سرعت بیشتری کارهای صورت گرفته توسط دوستان شما را نمایش می‌دهد. همان‌طور که می‌دانید، در حال حاضر این بخش با تاخیری مشخص، فیدها را به شما نشان می‌دهد اما Ticker باعث خواهد شد تا در همان لحظه، فعالیت‌های دوستان خود را رصد کرده و در صورت تمایل به آن‌ها پاسخ دهید.
این امکان به‌عنوان یه قابلیت اضافه به News feed (و در بخش کنار صفحه) اضافه می‌شود و کاربران همیشه می‌توانند آن‌را کنترل و تنظیمات خاص خود را روی آن اعمال نمایند. برای دیدن تغییرات جدید فیس‌بوک می‌توانید این ویدیو را external link نیز مشاهده کنید.



Google Groups
اشتراك در hosseinesmaeili1
:نشانی پست الکترونیک
بازدید از این گروه

No comments:

Post a Comment