Sunday, November 6, 2011

توجه اجباري به پلاس (گوگل خود را به مخاطب تحميل مي‌كند


توجه اجباري به پلاس (گوگل خود را به مخاطب تحميل مي‌كند)


گوگل‌پلاس اينجاست، چه از آن خوشتان بيايد، و چه
نيايد آمده است تا دركنار ما بماند. همه‌چيز به اين مساله اشاره مي‌كند كه گوگل،
پلاس را انتخاب كرده است تا مركز «شيوه جديد كار كردن» آنها باشد. گوگل‌پلاس «رتبه
‌صفحه جديد» آنهاست.

گوگل پلاس مركز تمام داده‌هايي است كه گوگل درباره كاربرانش جمع‌آوري كرده است. با
آن اطلاعات تلاش مي‌كند اينترنت را تا حد امكان براي افراد مختلف شخصي كند. ولي
براي به‌دست آوردن اطلاعات و تبديل آنها به با ارزش‌ترين شكل ممكن براي افراد، گوگل
نياز دارد تا مردم از پلاس استفاده كنند يا نهايتا از گوگل‌پلاس خبر داشته باشند.
اگرچه تعداد كاربراني كه ثبت‌نام كرده‌اند زياد هستند، ولي هنوز فعاليت آنها كمي
پايين به‌نظر مي‌رسد. بنابراين گوگل هر كاري را كه در قدرتش است، انجام مي‌دهد تا
پلاس را درنظر كاربران اينترنت بياورد.


شايد منطقي‌ترين راه براي درنظر آوردن گوگل‌پلاس،
نشان دادن آن در صفحه‌هاي نتايج جستجو باشد. زماني كه وارد گوگل شده باشيد،
مي‌توانيد دكمه كوچك +1 را در كنار نتيجه جستجو ببينيد و همچنين در بالاي آن ببينيد
كه چه‌كسي از افراد موجود در فهرست شما يك صفحه خاص را +1 كرده‌اند. روان‌شناسي به
‌ما مي‌گويد اگر ببينيد شخصي كه شما مي‌شناسيد به‌چيزي علاقه داشته باشد، شانس اين
كه شما هم به آن علاقه نشان دهيد، بالاتر مي‌رود. اگر ببينيد شخص آشناي شما،
نتيجه‌اي از جستجو را مشاهده كرده است، شما نيز براي ديدن آن ترغيب مي‌شويد.

+1 در نتايج جستجو به‌چيزي تبديل خواهد شد كه در آينده رشد فوق‌العاده‌اي خواهد
كرد. در آينده همه وارد گوگل مي‌شوند (log in) و بنابراين گوگل مي‌تواند به‌شما
اطلاعات شخصي صحيحي ارائه كند و اگر كسي يك صفحه خاص را +1 كرده باشد در صفحه SERP
(search engine result page يا صفحه نتيجه موتور جستجو) شخصي گوگل شما مشخص‌تر نشان
داده مي‌شود.




No comments:

Post a Comment