Monday, October 31, 2011

حضور با آرم جدايي‌طلبان در‌بازی فجر و تراکتور

در بازی دیروز فوتبال فجر سپاسی شیراز و تراکتور سازی تبریز برخی تماشاگران به اصطلاح حامی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز که به شیراز آمده بودند، ورزشگاه حافظیه شیراز با در دست داشتن پرچم کشورهای ترکیه و آذربایجان و چسباندن آن بر پیراهن خود، نمادهاي جدايي طلبانه را به نمايش گذاشتند.



متاسفانه این افراد که نقش لیدری گروهی از تماشاگران را نیز بر عهده داشتند پیش از این در ورزشگاه‌های شهرهای دیگر نیز شعارهای جدایی‌طلبانه سر می‌دادند.


این لیدر نماها که به نظر می‌رسد تفکرات پان‌ترکیسم دارند بیش از آن که دلسوز تیم خود باشند سعی دارند از این موقعیت بدست آمده به تمام معنا سوء استفاده کنند تا اهداف انحرافی خود را پیاده کنند.


پانْ‌تُرکیسْم، ایدئولوژی ملی‌گرایانه (ناسیونالیستی) و توسعه‌طلبانه‌ای که برپایه‌ آن کلیه‌ مردمانی که به زبان ترکی سخن می‌گویند – از جمله همه‌ی ترک ‌زبانان مسلمان – ملت واحدی هستند که باید تحت رهبری واحد و در دولتی واحد متحد شوند.


این حرکت تفرقه آمیز نوعی هشدار به مسئولان امنیتی، قضائی و ورزشی است که شاید از سهل انگاری که در چند بازی گذشته اتفاق افتاده است عبرت بگیرند و بیش از این اجازه جولان به چنین افراد فرصت طلبی را ندهند.


No comments:

Post a Comment