Sunday, August 28, 2011

Sarnevesht Ghazafi va Farzandanash...




 

 

 

عنوان ایمیل:

 

سرنوشت قذافی و فرزندانش !

 

در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه show picture را بزنید
 

هفت پسر و تنها دختر معمر قذافی به همراه پدرشان با سرنوشت‌های گوناگونی روبه‌رو شدند.

به گزارش «تابناک»، مجله «فارین پالسی» آمریکا به بررسی سرنوشت قذافی و فرزندانش پرداخته که بر پایه آن، هر کدام از آنان سرنوشت متفاوتی پیدا کرده اند.

 

سیف‌الاسلام قذافی:


 

قدرتمندترین فرزند قذافی، پسر دوم وی یعنی «سیف‌الاسلام قذافی» است که همگان او را به عنوان نخست وزیر غیر رسمی لیبی می‌شناختند.
وی که چندین موسسه خیریه در اروپا راه‌اندازی کرده، بسیار به سبک زندگی غربی متمایل بود، ولی در زمان آغاز شورش در لیبی در کنار پدرش ایستاد.

هرچند انقلابیون مدعی شدند وی را دستگیر کرده اند، با وجود این، وی روز سه‌شنبه در طرابلس در جمع خبرنگاران دیده شد. از عصر سه شنبه، اطلاعی از پناهگاه وی در دست نیست.

 
محمد قذافی:
 



 
بزرگترین پسر قدافی و رئیس کمیته ملی المپیک و همچنین رئیس مخابرات لیبی است. وی که ظاهرا دستگیر شده و در حین بازداشت هم با شبکه‌های خبری مصاحبه کرد، از دست مخالفان گریخته و آخرین بار با رئیس فدراسیون شطرنج روسیه در عصر سه‌شنبه مکالمه تلفنی داشته است. هرچند جای اختفای محمد قذافی نیز معلوم نیست، وی و پدرش با هم در یک مکان پنهان شده‌اند.

 
عایشه قذافی:


 

تنها دختر قذافی است که به «کلودیو شیفر» شمال آفریقا معروف است. شاید بتوان گفت، وی مستبدترین فرزند قذافی است. عایشه که به عنوان وکیل نماینده لیبی هم در شورای حقوق بشر ملل متحد بود، در سال 2004، وکالت صدام حسین را بر عهده گرفت و زمانی که روزنامه دیلی تلگراف از وی پرسید که نظرش درباره کشتار صدها هزار عراقی به دست صدام چیست، پاسخ داد که بالاخره آنان مخالف صدام بوده‌اند.

 عایشه قذافی احتمالا هم اکنون در بلاروس است.

 
معتصم قذافی:


 

مشاور امنیت ملی قذافی و رقیب جدی سیف الاسلام برای تصاحب قدرت در رژیم قذافی است. وی در جریان شورش‌های اخیر نیز مسئول محافظت از برقا بود. گویا، وی به سمت مرز لیبی و الجزایر رفته و در آنجا پنهان شده باشد.

 
ساعدی قذافی:


 

سومین پسر قذافی است که عاشق فوتبال و بازیگری است. وی زمانی در تیم پروجای ایتالیا بازی می کرد و در سال‌های اخیر نیز به عنوان تهیه کننده هالیوود معرفی شده است. از روز شنبه خبرهایی درباره دستگیری وی به دست مخالفان منتشر شده، ولی انتشار خبر دستگیری سیف الاسلام و آزادی بعدی وی، شک و شبهه را در این باره افزایش داده است.

 
هانیبال قذافی:


جنجالی‌ترین پسر قذافی هانیبال است که بیش از آنکه در لیبی باشد، در اروپا و به عیاشی مشغول بود، به گونه‌ای که در سال 2008 به اتهام تجاوز در سوییس بازداشت شد؛ بازداشتی که باعث ایجاد بن‌بست در روابط لیبی و سوییس شد. وی نیز به نظر می‌رسد هم اینک در مرز الجزایز متواری باشد.

 
سیف العرب قذافی:


 

چهارمین پسر قذافی است که او هم مانند هانیبال بیشتر در اروپا زندگی می‌کرد و در حملات ناتو به همراه نوه قدافی کشته شد.

 
خمیس قدافی:
 

 

کوچکترین پسر قذافی و رئیس گارد نظامی قذافی است که در مدرسه تجاری مادرید مشغول به تحصیل بود و به هنگام آغاز شورش‌ها، به دلیل نقشی که در سرکوب مردم لیبی در جریان شورش ها داشت، از این دانشکده اخراج شد. بر پایه گزارش‌های منتشره، وی در جریان درگیری‌ها کشته شده است.

 
و معمر قذافی:


وی خود را شاه شاهان آفریقا می‌دانست که احتمالا هنوز در لیبی است. آخرین بار روز سه شنبه با رئیس فدراسیون شطرنج روسیه تلفنی صحبت کرده و از سلامتی خود به وی خبر داده و گفته که تا آخرین لحظه زندگی خود خواهد جنگید.

 گزارش‌ها از وجود تونلی بیست مایلی در درون محل اقامت وی خبر داده‌اند که قذافی و پسرانش را برای به دریا می‌رساند. با وجود این، وی گزینه‌های زیادی ندارد. همه گزینه‌های وی برای فرار عبارتند از: الجزایر، تونس و آفریقای جنوبی.
 

 

 

عكس هاي رايس در آلبوم شخصي قذافي

از تصرف مجموعه باب العزيزيه شهر طرابلس محل استقرار معمر قذافي رهبر سرنگون شده ليبي، انقلابيون و مردم وارد منزل قذافي و فرزندانش شدند و برخي از وسايل شخصي آنها را در اختيار گرفتند.

به گزارش عصر ايران به نقل از خبرگزاري ها، در ميان دود و آوارها، يكي از مخالفان قذافي، فرياد مي كشد قذافي خوك است ميمون است. او در حالي اين جملات را مي گفت كه 4 آلبوم عكس از قذافي را در دست داشت. او اين آلبوم عكس ها را در اتاق قذافي پيدا كرده بود. با نگاه كردن به عكس ها به نظر مي رسد قذافي بسيار شيفته كاندوليزا رايس بود زيرا تعداد زيادي از عكس هاي رايس در آلبوم هاي شخصي قذافي بود.

"محمد قروه" جواني كه به تازگي سنش از 20 سال عبور كرده است شلوار كوتاهي پوشيده و جليقه ضدگلوله پوشيده است. او مي گويد: من در خانه قذافي بودم و عينك دودي و كت قذافي را بردم.

همچنين براساس تصاوير منتشر شده از زمان ورود انقلابيون و مردم به خانه قذافي در باب العزيزيه، يك نفر يك دستگاه اسلحه طلايي رنگ تشريفاتي را در دست داشت كه به همراه خود برده بود. شخص ديگري نيز كلاه نظامي و عصاي قذافي را به همراه خود داشت.

 

عكس هاي كاندوليزا رايس وزير امور خارجه سابق آمريكا در البوم عكس قذافي
سال ها پيش رايس به عنوان وزير خارجه آمريكا با قذافي ديدار كرده بود

 

 


 

منزل عايشه دختر قذافي


كلاه نظامي معروف قذافي به همراه گردنبد و عصاي او پس از تصرف خانه اش


 


 
پس از تصرف مجتمع باب العزيزيه محل استقرار معمر قذافي رهبر سرنگون شده ليبي در شهر طرابلس، خيمه معروف قذافي محل گرفتن عكس يادگاري شده است.

قذافي معمولا با مهمانان و سران و مقامات ارشد ديگر كشورها در اين خيمه ديدار مي كرد.
اين خيمه در محوطه فضاي سبز باب العزيزيه و در كنار منزل شخصي وي برپا شده بود. قذافي در سفرهاي خارجي خود نيز سعي مي كرد به جاي هتل، در خيمه اقامت كند. وي در برخي سفرها از جمله سفر به فرانسه، قطر و ايتاليا خيمه اش را نيز برپا كرده بود.
 
 
 
خيمه قذافي در اختيار انقلابيون

 





 








ديدار قذافي با پوتين رئيس جمهور وقت روسيه در خيمه



ديدار با نخست وزير ايتاليا در خيمه



ديدار با نخست وزير وقت انگليس در خيمه



ديدار با حسني مبارك رئيس جمهور وقت مصر در خيمه

 

 









No comments:

Post a Comment