Friday, February 24, 2012

سارقان گرفتار هوشیاری مرد رهگذر شدند

جام جم آنلاین: هوشیاری مردی که شاهد یک صحنه مشکوک بود باعث شد سرنخی از یک باند چهار نفری زورگیری به دست بیاید.


این مرد رهگذر چند وقت قبل در حوالی منطقه تهران پراید سفید رنگی را مشاهده کرد که رفتار پنج سرنشین آن مشکوک بود این مرد که احتمال می‌داد جرمی در حال وقوع است به جای بی‌تفاوت گذشتن از کنار موضوع یا مداخله بی‌دلیل و درگیر شدن، ترجیح داد در گوشه‌ای به انتظار بایستند تا ببیند چه اتفاقی رخ خواهد داد، لحظاتی بعد یکی از سرنشینان پراید سراسیمه و مضطرب از آن پیاده شد و چهار نفر دیگر با سرعت فرار کردند مرد عابر که مطمئن شده بود، اتفاقی شوم رخ داده است بلافاصله شماره پلاک پراید را یادداشت کرد و به طرف مرد رها شده رفت و فهمید او طعمه زورگیران شده و از شدت اضطراب و ترس نتوانسته است مشخصات خودروی دزدان را بردارد. عابر هوشیار شماره پلاک را در اختیار مالباخته قرارداد تا با این سرنخ متهمان هرچه زودتر دستگیر شوند.

مردی که طعمه این باند شده بود، توضیح می‌دهد: وقتی می‌خواستم به عنوان مسافر سوار آن پراید شوم یک مسافر روی صندلی جلو و از دو مسافر صندلی عقب یکی گفت زود پیاده می‌شود برای همین من وسط نشستم. در مسیر حرکت مسافر جلویی و دو مسافر طرفینم به من حمله کردند و سرم را به سمت کف خودرو بردند و چشمانم را بستند. آنها جیب‌هایم را گشتند، گوشی تلفن همراه، ۵۰ هزار تومان پول و کارت عابر بانک را به همراه رمز سرقت کردند و با تهدید این که تا دور شدنشان نباید به سمت آنها برگردم، به سرعت از محل متواری شدند. لحظاتی بعد یک نفر که در آن نزدیکی بود به سمتم دوید و گفت شماره پلاک پراید را یادداشت کرده است.

کارآگاهان که از طریق مرد زیرک سرنخ خوبی به دست آورده بودند به ردیابی خودروی موردنظر پرداختند و از این طریق توانستند چهار متهم را دستگیر کنند این افراد تاکنون به چند فقره زورگیری اعتراف کرده‌اند و تحقیقات از آنها هنوز ادامه دارد.


No comments:

Post a Comment